Pagina's

zaterdag 22 februari 2014

Communicatiekanaal Child Focus : ‘Nu praat ik erover’

Uit onderzoek en ook uit de dagelijkse praktijk van andere hulporganisaties blijkt dat jongeren met vragen over delicate of intieme onderwerpen makkelijker contact leggen met hulpverleners via online communicatiemiddelen zoals chat.

Child Focus beschikt over een communicatiekanaal “op maat” van jongeren: een one-to-one chat (instant messaging-applicatie) die de naam ‘Nu praat ik erover’ kreeg.

Via dit kanaal kunnen deze jongeren in contact komen met gespecialiseerde medewerkers van Child Focus die hen zullen beluisteren, informeren, ondersteunen, en indien gewenst doorverwijzen.

De consulenten gaan met de jongeren in dialoog gaan om samen te bekijken waar en hoe het slachtoffer in zijn of haar omgeving voor gespecialiseerde bijstand terecht kan, of op welke manier hij of zij via gerechtelijke weg opvolging kan zoeken. Dit gebeurt in alle vertrouwelijkheid en desgewenst kan de jongere anoniem blijven. Daarbij zal de consulent hem of haar tegelijkertijd aanmoedigen en ondersteunen om de nodige stappen te zetten om herhaling van het misbruik te voorkomen en om te gaan met de gevolgen ervan.

Het communicatiekanaal is een onderdeel van childfocus.be en rechtstreeks bereikbaar op nupraatikerover.be.

Daarnaast kan je ook nog steeds terecht op het gratis telefoonnummer 116 000.